شیوه های تست زنی
مطالب مشاوره تحصیلی و...
جمعه 18 فروردين 1391برچسب:, :: 22:20 ::  نويسنده : علیرضا زارع

 

شيوه هاي تست زني


تست ها به چند دسته تقسيم مي شوند تست هاي سرعتي ، تست هاي طبقه بندي شده ، تست هاي معلم ساخته ، تست هاي خود ساخته و ..... .

البته اين تقسيم بندي ها از ديدگاه هاي متعدد است و اين مقاله نيز امكان پرداختن كامل به موضوع تست را ندارد اين موضوع نيازمند يك مقاله مجزا مي باشد زيرا اصل كار در اين جا خلاصه گويي و مختصر نويسي است در كنكور سراسري سرعت در تست زدن عامل موفقيت است و بدون مهارت تست زني تقريبا كسي نمي تواند در كنكور موفق شود .

نكته مهم در تست زدن اين است كه قبل از تست زدن بايد دروس را به دقت مطالعه كرد و بدون مطالعه دروس ، زدن تست كاري بيهوده و حتي مضر است. تست زدن در زمان هاي متعدد تكنيك هاي خاص خود را دارد مثلا تست زدن در منزل نكات و شيوه هاي خود را دارد و تست زدن در جلسه كنكور شيوه ديگر.

الف- تست زدن در منزل


بعد از مطالعه هر بخش با فاصله 48 ساعت سعي كنيد تست هاي طبقه بندي شده متناسب و مرتبط با آن بخش از كتاب را بزنيد براي تست زدن دقيقا شرايط كنكور را ايجاد كنيد يعني در همان زمان و شرايط مثل كنكور تست بزنيد .

 

در مرحله اول سعي كنيد تست ها را با خودكار آبي و در زمان مقرر بزنيد و در مرحله دوم تست ها را با خودكار قرمز در وقت آزاد و سپس آنها را تصحيح كنيد پي خواهيد برد كه بسياري از اشتباهات شما اثر بي دقتي و يا عوامل ديگر بوده است بايد اين اشتباهات را يادداشت كنيد و سعي كنيد تكرار نشود .

در اين مرحله چنانچه توانسته باشيد بيش لز 90% تست ها را درست پاسخ دهيد مطالب آن بخش را خوب فهميده ايد در صورتي كه بين 60% تا 90% پاسخ دهيد لازم است خلاصه مطالب را يك مرتبه ديگر بخوانيد و چنانچه كمتر از 50% پاسخ داده باشيد لازم است مطالب آن بخش را به طور كامل دوباره مطالعه كنيد .

ب- تست زدن در جلسه كنكور


توجه داشته باشيد در جلسه كنكور شما بايد صحيح ترين جواب را انتخاب كنيد نه جواب صحيح را لذا دقت در ضمن مطالب و دقت در فهم سؤال بسيار مهم است .

قبل از زدن تست كليه جواب ها را بخوانيد. صحيح ترين جواب همان جوابي است كه در مرحله اول به آن مي رسيد تست ها را كد بندي كنيد. تست هاي آسان را اول بزنيد. تست هاي متوسط را بعد از آن و تست هاي مشكل را در پايان وقت به آن بپردازيد نبايد فراموش كنيد كه تست ها ارزش يكساني ندارند .

تست هاي مشكل ارزش بالاتري جهت پاسخ دادن دارند ولي با شانس و تصادفي به تست ها پاسخ ندهيد . تست هاي آسان چون توسط اكثر افراد پاسخ داده مي شوند علل رتبه هاي بالا نخواهند بود . عموما تست هاي مشكل هستند كه ديگران پاسخ نمي دهند عامل برتري ما بر ديگران خواهند بود .

در انتقال تست ها به پاسخ نامه نهايت دقت را داشته باشيد چون ممكن است خطاي ديد ايجاد گردد . جهت صرفه جويي در وقت هر ده تست را پس از زدن در دفترچه يكباره به پاسخ نامه منتقل نماييد . سعي كنيد دقت خود را فداي سرعت نكنيد همه سؤالات و همه پاسخ ها و همه مطالب دفترچه را به دقت بخوانيد .

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 14
بازدید کل : 14303
تعداد مطالب : 15
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->